Dýňové cupcakes s krémem z mascarpone



Recept na dýňové (pumpkin) cupcakes mám z foodblogu Chez Lucie :) .Chystala jsem se na něj už docela dlouho..vždycky mi chyběla dýně..a bez ní by to nebylo úplně ono :D ...A když už jsem si ji konečně koupila, tak ještě dva týdny "dozrávala" u nás ve špajzu.. to už jsem se jí docela bála použít, protože nemám s dýní žádný zkušenosti, tak jsem nevěděla, jestli už nebude třeba vyschlá nebo jinak vnitřně zdeformovaná.
No byla oukej...ale teda byl to boj..přeměnit ji v malé kostičky.. byla tvrdá jako beton ! Ale dopadlo to dobře. Co dodat...jsem ráda, že jsem se k tomu konečně dostala..můžu tyhle cupcaky zařadit na můj imaginární seznam top mňamek :) 

Ingredience :
195g   mouky (hladké a polohrubé--dělala jsem to od oka v poměru 1:1)
200g   cukru krupice
115g   změklého másla
2        velká vejce
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička mleté skořice
0,5 lžičky jedlé sody
0,5 lžičky soli
0,25 lžičky (špetka) mletého zázvoru
1 lžička vanilkového extraktu
180 ml dýňového pyré --dýně Hókaido
Na krém :
1 kelímek šlehačky (min 33%) ..(250 ml)
1 mascarpone (250g)
1 vanilínový cukr

Postup.. Dýňové pyré : Dýni zbavíme slupky, semen a pokrájíme na malé kostky (1-2 cm) ..pečeme v troubě při 190°C dokud nezměkne ( přesný čas vám bohužel neřeknu po 20 minutách jsem přestala počítat, ale bylo to asi něco kolem hodiny) ..pekla jsme to v zapékací misce přikryté alobalem. :) A rozmixujeme. Měla jsem to trošku hustší (no docela dost hustý)..tak jsem tam kápla cca 50 ml vody.
Troubu nevypínáme..jen ztlumíme na 180°C.
Na těsto: 
Vyšleháme máslo s cukrem do pěny a přidáme vejce a extrakt. Všechny sypké ingredience smícháme a střídavě s pyré přidáváme do máslo-vaječné směsi. Naplníme košíčky do 3/4 a pečeme 15-20 minut (zkusíme špejlí).
Krém : Mascarpone vyšleháme a přidáváme po částech ušlehanou šlehačku s cukrem. Zdobíme na vychladlé cupcaky.
                                                                                             Bon apetit ! :*


Pozn. Nenechávejte cupcaky v teple (na klavíru)...strčte je radši do ledničky ;)





Komentáře

Oblíbené příspěvky